Friday, December 19, 2008

Selepas bulan keempat, akhirnya....

baru aku dapat menunaikan janji untuk bawa Ida dan Jasmine berjalan-jalan. Peluang yang ada aku ambil untuk bawa Ida ke Piramid, Citadel,Khan el-Khalili dan esoknya kami sekeluarga bersama Wan Tarmizi dan keluarga pergi ke Port Said.
Sempat jugakla aku dan Ida meneroka masuk ke dalam Piramid Khufu (Cheops) iaitu piramid yang terbesar di Giza. pintu masuk kecik sahaja an terpaksa mendaki ratusan anak tangga dan menyelusur masuk ke dalam lorong-lorong kecil yang memaksa aku dan Ida merangkak masuk. Penat jugak tetapi mengenangkan ini adalah binaan berusia ribuan tahun dan pernah menempatkan jasad Firaun yang terkemuka, terpaksalah daki jua.

5 comments:

RozIlah Kamarudin said...

Salam... Selamat Tahun baru 1430H and 2009

Kak Olie takut nak masuk dalam pyramid tu... phobia tempat sempit...

iiumchessmaster said...

Claustrophobia bukan Hippopotomonstrosesquipedaliophobia, hehe....

Anonymous said...

dah sampai, rasa tak puas pulak kalau tak sampai ke chamber dia.tapi bila keluar je, lutut terketar2.huish, pendakian almost perpendicular.phobia mesti ade reasonnye kan?

apemende tu zul?

iiumchessmaster said...

hang buleh cari maknanye sendiri... google la... anyway.. ko ni dh tak jadi teacher ke? confuse aku..

trendymuslimah said...

salam ziarah