Saturday, November 8, 2008

On Fiat 128....and BMW

Jasmine aku dukung bila keluar dari Shaalan. Dah 3 hari batuk. Maybe sebab pertukaran musim panas ke musim sejuk. Dalam perjalanan nak ambil teksi cabuk hitam putih, aku ternampak satu couple, laki nye biasa je...typical arab mesir, rambut kerinting kecil-kecil dan dah botak sikit kat tengah. Tapi awek die....pergh! Tinggi macam model, muka cun and ranggi abis. Tapi diorang naik Fiat 128 yang kira aku tahun 1960 punya..ala..yang kita selalu tengok dalam filem James Bond, Circa Sean Connery dulu.
Dalam hati aku kata, kalau kat M'sia tak terlintas la di hati awek-awek macam tu nak naik keta alumni zaman James Bond tu. Tapi kat sini the man behind such wheel still can carik makan. Winnie senyum je bila aku cakap kt M'sia at least Waja la kalau nak bawak awek macam tuh. BMW 320i tahun 2001 selayaknye la. Untung badan driver BMW.

13 comments:

Noor Safarinie Sulaiman said...

alah relaks ah wei...kat malaysia kalau kita tak mampu nak bawak awek naik keta mahal tu kita suruh Datuk yang bawak. lagipun pompuan sekarang demanding...botak kepala tak pa, asalkan poket tebal...nih kat malaysia ni ada sorang pelakon baru umur baru 19 tahun, tunang saja teruih dapat merc harga 1 juta...buat statement kononnya 'bukan kerana harta'...ek eleh....setakat umur 19, kerja pun tak ok lagi, takkan nak hipokrit, ye tak? kalau aku, aku pun nak merc.

Anonymous said...

betui tu rin...buat pa nak hipokrit. kalau duit boleh buat kita happy...apa salahnya. jgn makan duit haram sudah...

iiumchessmaster said...
This comment has been removed by the author.
iiumchessmaster said...

pompuan... pompuan... hehe... kepala lelaki yg tak botak pun buleh jadi botak...

Anonymous said...

hahahha...biasa la tu. ko ke zul? panai carik kitaorang ek? :)

RozIlah Kamarudin said...

ida,
salam... tak payahla nak diskus fasal botak orang... kite kan dah ada cik abang sendiri yg sanggup layan kita masa kita buruk dan sakit... kan???
nampak come jasmine dlm gambar...

Anonymous said...

kak olie,
hubby kita pun botak jugak heheheh...hopefully kak olie dah settle down kat malaysia.pejam celik pejam celik tak lama lagi en kamarul balik la sana...jadi ke pegi mekah?

Anonymous said...

bukan semua tuan punya bmw 320i akan beruntung. silap2 pendek nyawa... hehehe

iiumchessmaster said...

Yep... ni Jijoe the Ecstatic Enigma.. orang2 lain taknak blog ke? tak celik IT betul la diorang...

Anonymous said...

orang lain layan 'mukabuku' laaaa...eleh mentang2 ko pandai it.ko kutuk owang lain eh?

iiumchessmaster said...

adus... sorry la aku takde 'mukabuku'... aku pakai 'kawanster' je.... bukan kutuk la.. hehe... oh ye.. ramai ke yg 'mukabuku'? Izral tak penah nak balas SMS aku...

Noor Safarinie Sulaiman said...

best nya hang dah pi tengok piramid...bergaya la si kenit tu dgn spek itam nya...

iiumchessmaster said...

Saya pun dah bawak si kenit 'Ammar tgk piramid.. kat SUnway... hahaa