Saturday, September 20, 2008

Kurung Melayu...

Hari ini, terima satu bungkusan dari Malaysia. Jangkaan tepat bila dibuka ada 3 pasang baju kurung, sepasang baju kurung Pahang biru dan sepasang kurung berlabuci siap dengan padanan tudung untuk ibu, serta sepasang kurung merah jambu untuk sekecil Jasmine.

Muka ibunya berseri-seri menerima kiriman ini memandangkan kebanyakkan baju kami masih di dalam kontena yang sedang dalam perjalanan ke sini. Entah di mana kapal tersebut sedang berada dan harapan untuk menerima personal effects sebelum raya makin pudar... Nasib baiklah ada orang yang kirimkan baju untuk berhari raya. Untuk aku, hujung bulan lepas bila Sharbini balik Malaysia, sempat aku mintakan ayah dan ibu di kampung untuk kirimkan beberapa pasang baju melayu dan songkok. Lega juga apabila ada 2 orang kampung halaman aku di sini. Sharbini dan juga Dr. Jamil, Pengarah MSD. Boleh juga kirim mengirim bila balik Malaysia.

Bersyukur dengan apa yang ada dan kami akan menyambut Syawal seadanya dengan ditemani rakan-rakan yang merupakan saudara kami di bumi Mesir ini.

No comments: